چمن آرا از موسیقی هشدار میدهد، شجریان یا ساسی مانکن ؟


وبی برای حال کردن

موضوعات اجق وجق

شجریان یا ساسی مانکن

چمن آرا از موسیقی هشدار میدهد، شجریان یا ساسی مانکن ؟

چمن آرا از موسیقی هشدار میدهد، شجریان یا ساسی مانکن ؟

هشدار چمن آرا نسبت به از بین رفتن صنف فروشندگان موسیقی
ساسی مانکن یا محمدرضا شجریان؟!

 تماشا: بابک چمن آرا، مدیر فروشگاه «بتهوون» در آستانه ششمین دهه از فعالیت های این مجموعه، نسبت به از بین رفتن صنف فروشندگان موسیقی هشدار داد. او در این باره به ایسنا گفت: «صنف فروشندگان موسیقی، نوار فروشی ها یا هر آنچه اسم آن را می گذاریم خیلی زودتر از آنچه فکر کنیم در حال از بین رفتن هستند.»

او با برشمردن دلایل این اتفاق توضیح داد: «شرایط اقتصادی، گران بودن سی دی، دسترسی راحت تر مردم به موسیقی MP3، دانلود کردن و مواردی از این دست در این اتفاق بی تاثیر نیست اما از سوی دیگر موسیقی ای که تولید می شود، همه خواسته مردم نیست.

امروزه یک تراک از ساسی مانکن ظرف چند ساعت توسط ۷۰، ۸۰ هزار نفر شنیده می شود، در حالی که شاید درباره یک تراک از محمدرضا شجریان این اتفاق نیفتد! ما همه رسانه ها را نداریم و شاید بهتر باشد بگویم که تقریبا هیچ رسانه ای در اختیار نداریم، زیرا یک صفحه موسیقی در روزنامه ای که تیراژ کمی دارد، دردی از ما دوا نخواهد کرد.»

این ناشر و مدیر فروشگاه موسیقی در ادامه سخنانش به دو مشکل پیش روی این مجموعه اشاره کرد و افزود: «اولین مشکل ما با فروش سوپرمارکتی است. البته تا زمانی که فیلم را در سوپرمارکت ها می فروختند مشکلی نداشتیم اما موسیقی محصولی است که باید توسط من فروشگاه دار فروخته شود و اینجا انگشت نشانه بنده به فروش آثار «علیرضا عصار» و «حسام الدین سراج» نشانه می رود. این قبیل آثار باید در فروشگاه های موسیقی به فروش برسند و به عنوان بخشی از سود ما تلقی شوند تا بتوانیم با سود آن علاوه بر اینکه چرخ کارمان را بگردانیم، در کنارش آثار حاج قربان سلیمانی و مرتضی حنانه را هم ارائه کنیم. در حالی که وقتی فروش از این حوزه خارج می شود، سود ما نیز کم خواهد شد و مشکلات دیگری را به دنبال می آورد.»

چمن آرا با مرور فعالیت فروشگاه های موسیقی و کم رونق شدن آن طی سال های اخیر توضیح داد: «فروشگاه های موسیقی در راسته خیابان تخت طاووس تا همین چند سال پیش پوسترهای متنوعی از موسیقی را از داوود آزاد و محمدرضا لطفی گرفته تا رضا صادقی و … بر دیوارهای خود نصب می کردند، در حالی که الان مدت هاست پوستر موسیقی نمی بینیم، چون پوسترهای سینما جای آن را گرفته است.

البته سینما هم وضعیت خوبی ندارد اما از آنجا که صنعت بزرگتر و پرسودتری است پس زور بیشتری هم دارد و این اتفاق باعث می شود تا مردم به عنوان مخاطبان ما به مرور توجه کمتری به موسیقی کنند و این حوزه از یادشان برود.»

مدیر فروشگاه بتهوون، وضعیت اقتصادی ناشران موسیقی را یکی دیگر از مشکلات این بخش دانست و افزود: «تولید موسیقی سخت شده است به طوری که اگر سه ماه پیش نظر بنده را درباره دلایل بالا بردن قیمت سی دی به هشت هزار تومان می پرسیدید، من از پیش بینی سختی های فروردین و اردیبهشت می گفتم اما اگر وضعیت فعلی را می دانستم قطعا این قیمت را به ۱۰ هزار تومان افزایش می دادم.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 29 مهر 1391ساعت 12:27 توسط loOlOo|



      قالب ساز آنلاین